Boeken


WOW ZO BEN JIJ!
Dagboek voor tieners
224 blz. Uitgave Benjamin, 2013

Drie maanden lang lezen tieners dagelijks wie ze zijn in Gods ogen. Ze ontdekken hoe geweldig definitief Jezus daarvoor gezorgd heeft. Dit sprankelende dagboek biedt een sterke visie op de eigen identiteit voor deze leeftijdsgroep. Elke dag inspiratie, een bijbeltekst om te onthouden en een voorbeeldgebed. Rijk geïllustreerd, in de sfeer van de Tienerbijbel.

DIT IS LIEFDE, VINCENT
448 blz. Uitgave Barnabas, 2013

Vincent van Gogh leed zijn leven lang aan angst voor veroordeling. In zijn schilderijen zie je zijn hunkering naar verbondenheid terug. Twee maanden voor zijn tragische dood schilderde hij de barmhartige Samaritaan. Hij zag Jezus erin, maar had zelf ook zo’n Samaritaan willen zijn. Willem de Vink maakt in dit boek duidelijk dat genade mensen bevrijdt uit de spiraal van uitsluiting en veroordeling. Hij opent een visie op wereldwijde vrede met behulp van voorbeelden uit de politiek, literatuur, kunst en zijn eigen leven. Het boek eindigt met een aangrijpende brief aan Vincent.

• ‘Vincent uit. Erg onder de indruk. Wat leest het als een ontlading, die brief waarmee het boek besluit! Willem de Vink is met recht een Homo Universalis.’ (Rob van der Linden, auteur, genomineerd voor de Libris Literatuur Prijs.)
• ‘Tekenaar, schrijver en spreker Willem de Vink legt aan de hand van het leven van Vincent van Gogh de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan uit. Bovendien laat hij zien hoe Vincent van Gogh gegrepen was door Jezus.’ (Charisma)
• Veel en veelzeggend boek. Boeiend hoe je de zoektocht naar erkenning van Vincent van Gogh koppelt aan de moeizame relatie met zijn ouders. En de gevolgen daarvan in zijn relatie tot anderen, zichzelf en dat ene schilderij. CV

Ik ben onnoemelijk blij met dit boek, dat de rijkdom van de genade centraal stelt. Genade geneest. Ook mij. Ik heb zelf heel veel te maken gehad met schuld en schaamte. Durfde er niet te zijn. Niet te bestaan. Kreeg een enorme sociale fobie, die een heel groot deel van mijn leven heeft bestempeld. Dank voor het duidelijke verhaal. Ik ben er heel blij mee. A.L.

Ik zit midden in een periode van acceptatie. Ik ben bezig met mijn zoektocht naar mijn biologische ouders, dit kost veel energie, helaas negatieve, maar ik probeer Gods genade hierin te vinden. De boodschap dat je er toch mag zijn raakt me enorm. M.P.-T.

Ik moet denken aan mijn kunstzinnige broer die vastloopt in het leven. Ik wil hem dit boek geven. Ik bid dat hij Jezus mag leren kennen zoals Hij werkelijk is. En dat de roep ‘Hou van mij,’ die ik bij hem zo duidelijk zie, beantwoord wordt. R.H.

Ik heb zo’n diepe bewondering voor Vincent van Gogh en nu ook voor Willem de Vink. Omdat ik zoveel van mijn leven in hun herken. Ik ben 55 jaar en ben al 10 jaar depressief. Vele behandelingen in de psychiatrie gehad. Mag ik er zijn? L.H.

• Ik las het boek met het schilderij van Vincent voor mij op het scherm. Zelf hou ik ook erg de schilderijen van Vincent. Het is fantastisch het verhaal erachter te leren kennen! E.J.B.

 

JEZUS EN JIJ

Minidagboek voor tieners
92 blz. Uitgave Benjamin, 2012

Met 40 namen van Jezus voor 40 dagen. Vrolijk boekje in de sfeer van de Tienerbijbel.

 

INSPIRATOR
365 keer (dagboek)
400 blz. Uitgave Barnabas, 2012

Een dagboek vol inspiratie, prachtig opgemaakt in een handzaam vierkant formaat. Je volgt een jaar lang het leven van Jezus vanuit het Johannes-evangelie. Je hoort zijn genaderijke woorden, beleeft zijn wonderen, ondergaat zijn specifieke aandacht voor jou en begrijpt beter dan ooit waarom Hij alles voor jou over had. Jezus geeft unieke inspiratie voor elke dag!

‘Inspirator’ is de opvolger van ‘Goede Genade’ en ‘Genade op genade’, die inmiddels meerdere keren werden herdrukt en door duizenden mensen worden gelezen.

 

IK ZEGEN JE
96 blz. gebonden met hard kaft
Uitgave Barnabas, 2011

Niets is zo bemoedigend, troostrijk en inspirerend als het ontvangen van een zegen. Vanaf het prille begin hebben zegeningen op allerlei manieren in de kerk geklonken en die zijn soms ook op schrift gesteld.

Dat gebeurt in dit boek opnieuw. Het zijn ontroerende en hartverwarmende teksten, ondersteund door indringende fotoportretten in zwart/wit, gemaakt in een unieke samenwerking tussen vader Willem de Vink en dochter Renée de Vink.

De rijke teksten en sprekende portretten maken dit boek tot een bijzonder geschenk voor iedereen die je Gods zegen gunt.


TIENERBIJBEL

Het mysterie onthuld
596 blz. Uitgave Benjamin, 2011

1e druk september 2011
2e druk januari 2012
3e druk maart 2013

De Bijbel is het meest gelezen boek ter wereld. Het is dan ook een heel bijzonder boek – met een groot geheim. Je zou er al jong aan moeten beginnen. Daarom deze Tienerbijbel, waarin de Bijbel eenvoudig wordt naverteld, ondersteund door fantastische illustraties.

In hun tienerjaren nemen de meeste mensen beslissingen voor de rest van hun leven. De Tienerbijbel is een stimulans om later de Bijbel te gaan lezen. De inhoud is niet moraliserend, maar inspirerend. Willem de Vink heeft 250 verhalen naverteld, waarin hij ook de verbanden meenam. De grote lijn wordt daarin goed zichtbaar. De illustraties versterken de opzet. Ze zijn gemaakt door Arjan Wilschut, Timo Visser en de auteur, die ook de regie van het tekenwerk voor zijn rekening nam. De sfeer van het boek sluit aan op de tekenfilm- en gamecultuur waarmee jongeren opgroeien. Daarnaast biedt het boek veel extra informatie.

• Het cadeau waarover mijn dochter maar niet uitgepraat raakt! Jesse
• Prettig en eigentijds verteld, dat spreekt mijn leerlingen op de VHBO aan. Andrea
• Samen op de bak de Tienerbijbel zitten bekijken. Kippenvel! Helma
• ‘Ik kan niet geloven dat ik nu mijn eigen Tienerbijbel heb!’ Zo blij is Ruben ermee. Jaap
• Een wauw-boek! Anita 
• Nu kan ik eindelijk zeggen dat ik de Bijbel lees (ik heb dyslexie). R.
• Mijn zoon heeft de Tienerbijbel van zijn vakantiegeld gekocht. Trots dat ie is!
• Lekker samen de Tienerbijbel lezen, dat is echt ons vader-dochtermomentje. JK
• In ons opvangcentrum hebben de meesten nog nooit iets uit de Bijbel gehoord. Nu krijgen ze het in hun eigen taal. R.B.


GENADE OP GENADE
365 keer (dagboek)
400 blz. Uitgave Barnabas, 2009

Een dagboek vol inspiratie, prachtig opgemaakt in een handzaam vierkant formaat. Per pagina inspiratie uit een bijbelgedeelte, ondersteund met fraai uitgewerkte potloodtekeningen. Vervolg op het succesvolle dagboek ‘Goede genade!’.

Onderwerpen gerangschikt volgens maandthema’s , o.a. je bent door God gewild, geliefd, bevoorrecht, rust in Gods genade, geloof dat je rechtvaardig bent, zegen achtervolgt je, geniet van Gods erfenis, dromen komen uit.

In een jaar tijd word je door de eerste vijf boeken van de bijbel geleid, waarbij je voortdurend verrassend zicht geboden wordt op Jezus en wat zijn genade voor jou betekent. Voor persoonlijk gebruik of in een groep, aan tafel of naast je bed.

SKIP VAN ZANDT KOMT THUIS
Prentenboek, 32 blz. Uitgave Benjamin, 2009

Een woestijnratje verlaat z’n vader om op zee feest te vieren. Maar als hij alles verknalt, kan hij z’n vader dan nog wel onder ogen komen? Eenvoudige uitleg van de betekenis van genade, naar de gelijkenis van de verloren zoon. Een aansprekend boekje voor kinderen én volwassenen.

 

JEZUS MESSIAS DICHTBIJ
34 bijbellessen (met stripverhaal)
64 blz. Uitgave Proclama, 1996, opnieuw uitgebracht door Ark Media, 2008

Ook in het Frans verschenen via Wycliffe Bijbelvertalers.

Niemand heeft ooit gedaan wat Jezus deed. Niemand heeft ooit gezegd wat Hij zei. En niemand wordt met zoveel namen genoemd. Geen enkele andere persoon heeft zoveel mensen veranderd. Wie Jezus leert kennen, blijft nooit meer dezelfde. In dit boek ontdek je meer over alles wat Jezus deed. En over wat Hij zei. Je leert ook veel van Zijn namen kennen. En wat de profeten al over Hem zeiden. En waar Zijn opvolgers de nadruk op leggen. Daardoor leer je Hem Zelf beter kennen. Hij komt dichterbij. Dit kleurrijke boek heet dan ook: Jezus Messias Dichtbij.

Het evangelie in strip, voorzien van 34 bijbellessen, met veel achtergrondinformatie, 34 namen van Jezus, vervulde profetieën, vragen en opdrachten. (Vanaf 12 jaar.)

 

GOEDE GENADE!
365 keer (dagboek)
400 blz. Uitgave Barnabas, 2007

1e druk maart 2007
2e druk augustus 2007
3e druk januari 2008
4e druk oktober 2008
5e druk oktober 2
6e druk augustus 2011
7e druk april 2013

• Genomineerd door het Nederlands Dagblad voor de Publieksprijs 2008.

Een dagboek vol inspiratie, in een fraai jasje gestoken met een brutaal vierkant formaat. Per pagina inspiratie uit een bijbelgedeelte, voorzien van tekeningetjes, citaten en tips.

Onderwerpen gerangschikt volgens een maandthema, o.a. Gods liefde, het fundament van genade, wie je bent in Jezus, de zekerheid van het geloof, Gods beloften, leven vanuit rust, kracht, liefde voor anderen, hoop.

Voor persoonlijk gebruik of in een groep, aan tafel of naast je bed: verstevig je geloofsfundament en laat je een jaar lang motiveren door Gods wonderlijke genade!

• ‘Inspirerende boodschap, op het juiste moment.’ (Annelies)
• ‘Het is een genade waar ik adrenaline van krijg.’ (Martin)
• ‘De overvloed die je ontvangt maakt jubel los. Ik merk dat ik heel veel loop te zingen!’ (Heleen)
• ‘Fantastisch om te lezen dat je je plekje niet hoeft te verdienen.’ (Fréderique)
• ‘Sinds een jaar ben ik veel meer gegroeid in het besef van de genade in plaats van dat ik mezelf veroordeel.’ (Margriet)
• ‘Zijn liefde en goedheid zijn elke dag nieuw en verfrissend.’ (Wim)

Photobucket - Video and Image Hosting

HEMELS DNA
Jouw identiteit in Jezus
240 blz. Geïllustreerd. Uitgave Barnabas, 2006

1e druk 2006
2e druk 2008

‘Wie ben ik?’ is zo’n beetje de meest gestelde vraag onder jonge mensen. Christenen zouden zich moeten afvragen wie ze zijn in Jezus, want Hij bepaalt hun identiteit. Dit boek vertelt je hoe God jou ziet in Jezus: jij bent gewild, geliefd, bevoorrecht. Ben je je dat bewust? Willem de Vink maakt dat in scherpe bijbelstudies duidelijk, ondersteund met veel verhalen en anekdotes en meer dan 25 tekeningen.

 



JEZUS MESSIAS
Het meest vertelde verhaal aller tijden in strip
64 blz. Nederlandse uitgave Proclama, 1993, Opwekkingslectuur, 2006
Diverse keren herdrukt, in 62 talen uitgebracht

Het evangelie in strip. Getekend in een eenvoudige, krachtige vorm, zodat iedereen het kan lezen. In Nederland vonden inmiddels meer dan een half miljoen exemplaren hun weg, ook in het Limburgs, Zeeuws en Fries. Veel vertalingen zijn on line te lezen. (Alle leeftijden.)

Verkrijgbaar op groot formaat (A4) en in kleine uitvoering (A5).

• “Uit het boek spreekt een diepe liefde voor Jezus.” (Directeur scholengemeenschap)
• “Dit verhaal groeit naar een climax, met een oproep om Jezus te volgen, precies zoals het evangelie door de eeuwen heen is doorgegeven. Het beste wat we voor evangelisatie hebben.”
(Lucien Accad, directeur Bijbelgenootschap Midden-Oosten)
• “Ik zal het m’n dochter laten lezen.”
(Andries Knevel in EO tv-programma ‘Het elfde uur’)
• “De tekeningen zijn echt uitstekend en vergeleken met vele andere tekeningen zijn ze de beste die we hebben gezien. Misschien omdat ze zo bewust met liefde en eenvoud in gedachten zijn gemaakt, zijn ze van zulke topkwaliteit.”
(Durk Meijer, Directeur Vernacular Media Services en coördinator Oral Bible Mission).
• Voor meer informatie kijk op deze website onder ‘Stripproject Jezus Messias’.

 

GETEKEND
Een persoonlijk verhaal (autobiografie)
284 blz. Geïllustreerd. Uitgave Barnabas, 1999

‘Getekend’ is een waar gebeurd verhaal over de strijd die een zoon voert met zijn vader. De schrijver neemt ons mee naar het evangelische milieu waarin hij in de jaren ’60 opgroeit. Achter de besloten muren van het ouderlijk huis woedt een schrijnend conflict. De spanningen lopen zo hoog op, dat een echtscheiding (ondanks het taboe wat daarop rust) onvermijdelijk wordt. Het vertrek van zijn vader viert de jongen – inmiddels twaalf jaar oud – met een vreugdedans. In het onthechte leven dat volgt klampt hij zich vast aan zijn tekentalent. Gelijktijdig begint voor hem de zoektocht naar zijn identiteit, waarbij hij onder ogen zal moeten zien wie zijn vader werkelijk is. Kan een pijnlijk verleden toch nog iets goeds opleveren?

‘Getekend’ is een autobiografie over het onbevangen geloofsleven van een kind, de dromen van een puber die op zoek is naar zichzelf, over het conflict tussen een zoon met zijn gescheiden vader en de worsteling die uiteindelijk voert naar verzoening – gloedvol en beeldend geschreven, met veel vaart en afwisseling.

• ‘Dit boek leest als een goede realistische roman.’ (Charisma)
• ‘Getekend is veel meer dan zomaar een boek. Het is tevens een indringend tijdsbeeld.’
(Uitdaging)
• ‘Vergeven is een gave.’
(CV Koers)
• ‘Dit boek tekent levendig welke overwegingen doorslaggevend voor de auteur zijn voor zijn toekomst.’
(Reformatorisch Dagblad)

 

Oudere boeken

(Misschien nog tweedehands verkrijgbaar)

Gods Vaderhart voor generaties (Proclama, 2002)

Waarom dat kruis? (Barnabas, 1999)

Waarom die vis? (Barnabas, 1999)

Hij is er! (Opwekking, 1997)

Vogelperspectief (Opwekking, 1997)

Simon en Zo, op zoek naar de naam (Timotheüs, 1995)

Op weg naar Goud (Kok, 1993)

Japie Jubel (3 stripboekjes, 1974, 1977)